Bin Selman'ın öldürme talimatını verdiği Kaşıkçı nelerden haberdardı?

Tahran, 4 Kasım, IRNA- Dünya kamuoyu Suudi Arabistanlı muhalif gazeteci Cemal Kaşıkçı'nın öldürülme şekli ve cesedinin nerde olduğu ile ilgili sorulara odaklanırken, sorulması gereken asıl sorunun Kaşıkçı'yı ölüme itecek kadar hangi bilgilere sahip olmasıdır.

Kaşıkçı'nın öldürülme biçimi ve cesedi üzerine neler yapıldığını bir kenara bırakırsak, Kaşıkçı'nın açığa çıkarması durumunda Bin Selman-Trump-Netanyahu üçgeni ve onların İran karşıtı senaryosunu zor durumda bırakabilecek bilgilere sahip olduğunu gösteren emarelere var.

Kaşıkçı, Guardian gazetesinin konuyla ilgili bilgi sahibi bir kaynağa dayandırarak 'İran İnternational' adlı İran karşıtı televizyon kanalının 250 milyon Dolarlık bütçesinin Suudi Arabistan devleti tarafından finanse edildiğini ortaya çıkardığı gün öldürüldü.

Aslına bakarsak 'İran İnternational'ın 22 Eylül'de İran'ın Ahvaz kentinde düzenlenen terör saldırısını öven bir terör örgütünü sözcüsü ile ropörtaj yayınlanmasından iki hafta sonra, Guardian gazetesi İngiltere Medyası Denetim Kurulu'nun konuyu araştırdığına işaret ederek, 'Geçmişte Bin Selman ile işbirliği yapan ve konu ile ilgili bilgi sahibi bir kaynak, İran İnternational adlı televizyon kanalının Suudi Arabistan Krallığı tarafından finanse edildiğini söyledi' diye yazdı.

Öneme haiz bir başka husus, Guardian haberinin Cemal Kaşıkçı'nın Suudi Arabistan'ın İstanbul Başkonsolosluğu'na girmesinden ve kayıplara karışmasından tam iki saat sonra yayınlanmasıdır.

Suudi Arabistan devleti, muhalif gazetecinin Başkonsoloslukta çıkan bir kavga sonucu öldüğünü iddia etse de, Türkiye elindeki bilgi ve belgelere dayanarak Kaçıkçı'nın Başkonsolosluk binasına girdikten sonra Skype aracılığı ile Suudi Krallığı Divanı Başdanışmanı Suud el-Kahtani ile sohbet ettiğini ve aslında sorgulandığını, ardıdan el-Kahtani'nin Kaşıkçı'yı öldürme ve büyük ihtimalle işkence talimatını verdiğini iddia etmektedir.

Guardian gazetesi 4 gün önce konu ile ilgili bilgi sahibi bir kaynağa dayandırdığı haberde, 'Kaşıkçı cinayeti ile ilgili olarak görevden alınan Suud el-Kahtani, İran İnternational adlı televizyon kanalının finanse edilmesinde rol oynamıştır' diye yazdı.

Guardian tüm baskılara karşı direnerek şimdiye dek kaynağını açıklamaktan sakınmıştır. Buna rağmen yorumculara göre, Suudi Arabistan gibi bir ülkede konu ile ilgili bilgi sahibi kaynaklardan bahsedildiği zaman, Kaşıkçı'nın da aralarında bulundğu 4-5 kişinin söz konusu olması açık bir gerçektir.



**Kaşıkçı'nın Riyad'ın Yemen'e düzenlediği kimyasal saldırıyla ilgili bilgisi

İngiltere'de yayınlanan Sunday Express adlı gazete, Kaşıkçı'nın arkadaşlarından birine dayandırdığı haberinde, gazetecinin Suudi Arabistan'ın Yemen'e karşı kimyasal saldırı düzenlediğini gösteren bilgi ve belgelere sahip olduğunu ve bu belgelerin, Suudileri Kaşıkçı'yı öldürmeye iten en önemli neden olabileceğini yazdı.

Bu belge ve emareler göz önüne serildiğinde, Riyad'ın aceleci bir yaklaşımla Kaşıkçı'yı öldürerek Riyad karşıtı bilgilerin paylaşılmasını önlemek istediği, ancak bu tavrının geniş çaplı ve küresel sonuçları ile karşı karşıya kaldığı görülmektedir.

İran karşıtı planlarında en çok Washington ve Tel Aviv ile kurduğu yeni ilişkilerine güvenen Suudi Arabistan devleti, bir krizle boğuşmakta olduğu için Trump ve Netanyahu'nun desteği ile krallığını korumayı umuyor. Buna rağmen Kaşıkçı'nın açığa çıkardığı bilgilerin ateşinin ilk önce gazetecinin katillerini, er ya da geç ise Suudi hanedanını yakacağını tahmin etmek zor değil.

Twitter'da Takip Ediniz. @Irna_Turkish

**9489